%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC 
پکیج شوفاژ دیواری - تعمیر و سرویس

خدمات تخصصی پکیج آرمان صنعت

.با بیش از 10سال سابقه درخشان در ارائه خدمات تخصصی تاسیسات گرمایشی در کشور و ارائه بالاترین کیفیت خدمات برای هموطنان عزیز نمایندگی ایمرگاس
پکیج زمینی

.با بیش از 10سال سابقه فعالیت در زمینه تاسیسات و پکیج های گرمایشی خدمت هموطنان عزیز است ، تمام سعی و کوشش ما کسب رضایت و اعتماد مشتریان با ارائه بالاترین کیفیت خدمات و نازلترین هزینه می باشد

پکیج زمینی

.خدمات ( عیب یابی و تعمیرات تخصصی انواع پکیح شوفاژ ، نصب ، سرویس های دوره ای و ارائه مشاوره فنی و محاسبه بار حرارتی ساختمان )



ایران رادیاتور
ایران رادیاتور
ایمرگاس
ایمرگاس
آریستون
آریستون
ایستاتیس
ایستاتیس
مکس الیت و گلدیران
مکس الیت و گلدیران
سیمات
سیمات
رادیانت
رادیانت

جستجو برای روش سرویس پکیج دیواری پکیج کار تعمیر پکیج آموزش پکیج:


روش سرویس پکیج دیواری پکیج کار تعمیر پکیج آموزش پکیج اینستاگرامفیسبوکیوتیوبتلگراملینکدینآپارات صفحه اصلی خدمات ما تعمیر برد انواع پکیج خدمات اخگر تعمیر پمپ پکيج تماس با ما مرامنامه کارکنان شرکت پکیج کار قطعات پکیج آموزش تعمیر پکیج آموزش نصب پکیج بانک کدهای خطا فیلم آموزشی کلیه مقالات آموزشی پکیج کارصفحه اصلی خدمات ما تعمیر برد انواع پکیج خدمات اخگر تعمیر پمپ پکيج تماس با ما مرامنامه کارکنان شرکت پکیج کار قطعات پکیج آموزش تعمیر پکیج آموزش نصب پکیج بانک کدهای خطا فیلم آموزشی کلیه مقالات آموزشی وبلاگ مقالات آموزشی روش سرویس پکیج دیواریروش سرویس پکیج دیواری بهمن روش سرویس پکیج ایران رادیاتور و همچنین روش سرویس پکیج دیواری سوالی هست که اغلب مخاطبین از ما میپرسند ، امروز میخوام آموزش سرویس پکیج دیواری را به صورت تصویری و قدم به قدم و هم ویدئویی ارائه بدم و مطمئنا خیلی ها از این آموزش استفاده خواهند کرد که امیدوارم شما نیز جزو اون افراد باشید که از مقاله ما حتی شده کمترین استفاده را ببرید مطمئن هستم بازخورد این مقاله را خوب یا بد شما با نظرهای ارزشمند خود نشان میدهید تا ما همیشه امید ارائه مقالات جدید را داشته باشیم برای آموزش تصویری تعمیر پکیج دیواری روش سرویس پکیج دیواری کاور پکیج و محفظه احتراق را باز کنید اولین کاری که جهت سرویس پکیج دیواری باید انجام دهید باز کردن کاور پکیج و بعد از آن درب محفظه احتراق میباشد برای باز کردن کاور پکیج باید پیچ هایی را که از زیر به بدنه متصل است را با پیچ گوشتی باز کنید درب محفظه احتراق نیز معمولا دارای چهار پیچ خودکار است که براحتی باز میشود داخل درب محفظه احتراق یک درب کوچک دیگر نیز هست که روی آن پشم شیشه نسوز قرار گرفته ، آن را نیز میبایست باز کنید تا شعله و برنر پکیج به صورت کامل رویت شود دما فشار مدار شوفاژ را بررسی نمایید برای بررسی دما و فشار مدار شوفاژ ابتدا دمای شوفاژ را زیاد کرده و فشار بار را دقت کنید اگر با افزایش دما فشار بار نیز افزایش پیدا کرد و یا اینکه دما را روی کمترین حالت گذاشته و اگر با پایین آمدن دما فشار بار نیز کمتر شد مطمئنا منبع انبساط باد ندارد و یا به طور کامل معیوب میباشد برای این منظور باید یک چهار پایه گذاشته و بالای دستگاه رفته و دقیقا پشت دودکش والف منبع انبساط را مشاهده خواهید کرد و البته قبل از هر اقدامی آب مدار شوفاژ را کاملا خالی کنید از شیر هواگیری رادیاتور حمام آب مدار شوفاژ را کامل تخلیه کنید و سپس باد انبساط را با یک فازمتر یا شی نوک تیز تست کنید اگر کم باد داشت آن را کامل خالی کنید و با یک تلمبه متوسط بار به منبع باد بزنید اگر هم باد داشت  احتمالا شیلنگ رابط منبع رسوب گرفته که باید تعویض شود عملکرد احتراق را بررسی نمایید برای تست عملکرد احتراق و شیر برقی دستگاه را چند بار خاموش و روشن کنید و ببینید جرقه زن به درستی شعله را تشکیل میدهد یا خیر وگرنه اقدام به تنظیم کردن فاصله جرقه زن تا برنر و همچنین تمیز کردن اطراف آن نمایید در ضمن فیش ولت روی شیر کنترل گاز را بکشید و دقت کنید شعله کوتاه تشکیل شده دقیقا یک سوم ارتفاع برنر تا مبدل باشد و سپس شیر آبگرم را باز کنید و فیش ولت را وصل کنید ، شعله بلند که تشکیل میشود دقت کنید حتما باید دو سوم ارتفاع برنر تا مبدل باشد برای کم یا زیاد کردن شعله کوچک با پیچ پلاستیکی و برای کم و زیاد کردن شعله بلند با پیچ برنجی اقدام به این کار نمایید البته حتما دقت داشته باشید بیشتر از یک میلیمتر این پیچ ها را تغییر ندهید عملکرد سنسورهای حرارتی را با مقیاس دمای تنظیم شده بررسی نمایید دمای پکیج را روی مثلا درجه قرار دهید و دقت کنید ببینید شعله پکیج تاچی چه دمایی کار میکند و سپس قطع میشود ، اگر اختلاف دمای تنظیم شده با دمای رسیده شده کمترین و زیاد بود سنسور مدار گرمایشی باید عوض شود این بار دمای آبگرم مصرفی را روی درجه گذاشته و سپس شیر آبگرم را باز کنید اگر پس از دقایقی دمای آبگرم از درجه کمتر و یا بیشتر بود احتمالا سنسور مصرفی نیز معیوب شده است و میبایست تعویض شود عملکرد پمپ سیرکولاسیون را بررسی نمایید پمپ سیرکولاسیون را باز کرده و روغنکاری نمایید و ایورنت پمپ را باز کرده تمیزکاری نموده و سر جایش ببندید دقت کنید اگر پمپ حین حرکت صدا میداد شاید سنگ ریزه داخل پروانه گیر کرده است عملکرد شیر سه راهی را بررسی نمایید شیر موتوری را باز کرده و سپس فنر سوپاپ بایپاس را بیرون آورده و داخل ظرف دیسکلر می‌گذارید سپس وقتی تمیز شد تمام اورینگ های آن را تعویض کرده و سپس روغنکاری و گریسکاری نمایید و سر جاش ببندید عملکرد الکترود یون را بررسی نمایید عملکرد الکترود یون را هنگام جرقه زدن بررسی نمایید و دقت کنید فاصله آن تنظیم باشه سپس با یک مسواک اطراف الکترود را و روی میله الکترود را کاملا تمیز نمایید  در پکیج بدون فن ترموستات دود را چک کنید اگر پکیج بدون فن است عملکرد ترموستات دود را بررسی نمایید و سپس دودکش دستگاه را از پکیج تا پشت بام بررسی نمایید و در پشت بام دقت کنید کلاهک اچ داشته باشد و همچنین دقت کنید داخل ساختمان جایی از دودکش بیرون زدگی نداشته باشد فیلتر آبگرم مصرفی را بررسی نمایید فیلتر ورودی آب سرد به پکیج را بررسی نمایید و در صورتی که فیلتر نداره حتما نسبت به خرید یک فیلتر پلی مگنت اقدام کنید اگر پلی فسفات داشته حتما سالی یکبار کارتریج کریستال های پلی فسفات را تعویض نمایید و در صورتی که رسوب زدای مغناطیسی نداشت پیشنهاد میکنم برای بالا بردن عمر پکیج حتما یک عدد در ورودی آب سرد قرار دهید مبدل ثانویه را جرمگیری نمایید در صورتی که پکیج دیواری شما دو مبدل میباشد تقریبا سالی یکبار نیاز هست که مبدل ثانویه رسوب زدایی شود یکی از مهمترین کارهایی که در سرویس پکیج میبایست صورت گیرد شستشوی مبدل ثانویه با پمپ و یا به صورت دستی میباشد البته قبلا در مقاله ای جداگانه به صورت مفصل نحوه رسوب زدایی از مبدل ثانویه را کامل توضیح داده ایم ولی برای آشنایی شما به صورت مختصر نیز اینجا به بیان موارد مهم در جرمگیری مبدل پکیج دیواری میپردازیم آب مدار گرمایشی را تخلیه کنید شیر ورودی آب سرد را بسته و شیر پرکن را باز کنید و یک شیر آبگرم در ساختمان را باز کرده تا فشار بار روی صفر برود پیچ های مبدل ثانویه را باز کرده دو پیچ آلن شماره هست مبدل ثانویه را بیرون کشیده و روی زمین قرار دهید در دستشویی بهتره اینکارو انجام دهید و از یک سمت شروع به ریختن دیسکلر داخل مبدل نموده و منتظر باشید تا از سمت دیگر دیسکلر خارج شود وقتی از سمت مخالف دیسکلر خارج شد میتونید داخل یه ظرف پلاستیکی که مبدل جا شود تا نصف دیسکلر ریخته و مبدل را داخل ظرف قرار دهید و تا زمانی که دیسکلر داخل مبدل می جوشید باید بگذارید مبدل داخل دیسکلر بماند در نهایت مبدل را با فشار آب تمیز کرده و سر جایش ببندید عملکرد بایپاس را بررسی نمایید برای تست عملکرد بایپاس شیر آبگرم را باز کرده و دست خود را روی لوله رفت شوفاژ بگذارید ، و دمای لوله رفت شوفاژ را با دمای لوله خروجی آبگرم بررسی نمایید اگر دمای لوله رفت شوفاژ از دمای خروجی آبگرم بیشتر شد به احتمال قوی فنر سوپاپ رسوب گرفته و نیمه باز مانده است و اصطلاحا میگن بایپاس آب دزدی دارد در واقع عملکرد بایپاس به این صورت است همانطور که میدانید در پکیج دیواری اولویت مصرف با آبگرم میباشد به این معنا که در حالت زمستان که پکیج مشغول گرم کردن رادیاتورها میباشد به محضی که شما آبگرم را باز کنید مسیر رادیاتورها به طور کامل توسط بایپاس بسته میشود و آبی که در مبدل اصلی گرم میشود به صورت کامل به سمت مبدل ثانویه هدایت میشود که از اون طریق آبی که در سمت دیگر مبدل ثانویه میباشد گرم شود ، حال اگر بایپاس به طور کامل مسیر رادیاتورها را نبندد چه اتفاقی می‌افتد ؟ مقداری از آبی که باید داخل مبدل ثانویه برود تا آب مصرفی را گرم کند کمتر شده و در نتیجه از دمای آبگرم کاسته میشود پس حالا شما نحوه تست آب دزدی بایپاس را یاد گرفتید و میدانید در صورت وقوع این مشکل باید فنر سوپاپ را باز کرده داخل دیسکلر انداخته و سپس کلیه اورینگ های آن را تعویض نموده و گریسکاری و روغنکاری نموده و سر جایش می بندید عملکرد شعله پکیج دیواری را بررسی نمایید شیر آبگرم مصرفی را کامل باز کنید و دما را روی ماکزیمم قرار دهید و منتظر باشید اگر طی چند دقیقه باز بودن آب مصرفی شعله پکیج قطع شد حتی برای چند ثانیه به موارد زیر مربوط میشود که باید بررسی کنید رسوب داشتن مبدل حرارتی آب دزدی بایپاس زیاد بودن شعله کوتاه پکیج معیوب بودن سنسور حرارتی و تشخیص دمای کاذب معیوب بودن ترموستات دود در پکیج بدون فن معیوب بودن پرشر سوئیچ هوا مقدار دبی آب سرد ورودی پکیج را تنظیم کنید آبگرم را باز کنید اگر فاصله پکیج تا حمام زیاد باشد و ظرفیت پکیج پایین باشد و یا اگر فشار آب سرد ورودی زیاد باشد در این صورت هر کاری کنید دمای آبگرم خروجی مورد پسند مشتری نخواهد شد در این حالت تنها چاره کار کم کردن دبی آب ورودی میباشد تا زمانی که دمای آبگرم خروجی به حد مورد نظر برسد یکی از موارد اصلی سرویس پکیج دو شیلنگ کردن پرشر سوئیچ هوا میباشد برای اطمینان خاطر از عملکرد صحیح سیستم فن حتی در صورتی که در حال حاضر نیز مشکلی نداشت برای اینکه خیالتان راحت باشد شیلنگ پرشر سوئیچ هوا را به دو قسمت تقسیم کرده و پرشر سوئیچ هوا را دو شیلنگه کنید در نهایت در سرویس پکیج دیواری انجام موارد زیر پیشنهاد میشود تمیز کردن توری صافی برگشت و در صورت نداشتن نصب یک صافی برنجی برگشت شستشوی مدار شوفاژ و تزریق محلول پروتکتور جرم زدایی و شستشوی مدار پکیج با مخلوط آب و دیسکلر بوسیله پمپ کولر باد زدن منبع انبساط و در صورت نیاز تعویض رابط منبع تنظیم شعله کوتاه و بلند پکیج بوسیله فشارسنج میلی بار تست سنسور ها و در صورت نیاز تعویض آنها نصب یک رسوب زدای مغناطیسی قوی به همراه یک پلی فسفات سرویس پکیج در این بخش مفصلا به سرویس و نگهداری پکیج های دیواری می پردازیم امروزه قیمت تعرفه های تعمیرات و قیمت قطعات بسیار بالا رفته است از این رو در صورت انجام سرویس و نگهداری سالانه، طول عمر دستگاه بالاتر رفته و در کل هزینه های تعمیرات کمتر خواهد شد و کیفیت بهره برداری از آن تجهیز هم بالاتر می رود به طور کل توصیه می شود هر سال قبل از شروع شدن فصل سرما هر دستگاه پکیج دیواری سرویس سالانه شود تا برای استفاده در فصل سرما مهیا شود در ادامه به نحوه سرویس پکیج های دیواری می پردازیم برای انجام سرویس پکیج دیواری باید مراحل زیر را با دقت کنترل کنیم و انجام دهیم نکات مهم قبل از شروع سرویس پکیج در ابتدای مراحل سرویس، لازم است پکیج دیواری را خاموش کنیم و شیر گاز ساختمان را ببندیم و دوشاخه برق دستگاه را از پریز در بیاوریم، سپس طبق آنچه در بخش عیب یابی گفته شد شیر آب ورودی به دستگاه را ببندیم و آب داخل پکیج دیواری را تخلیه می کنیم سرویس پمپ دستگاه برای این کار ابتدا کاور دستگاه را باز می کنیم تا برای باز کردن پمپ مسلط شویم در این حالت در پمپ را باز کرده و سه سیم درون آن را از داخل ترمینال آن جدا می کنیم، سپس چهار پیچ آن را با ابزار آلن باز می کنیم و پمپ را از بدنه یا حوضینگ آن جدا می کنیم در ادامه سرویس پمپ، ابتدا هرگونه ذرات و آلودگی روی پروانه ها و حوضينگ پمپ را خارج می کنیم و سپس با یک سمباده متوسط داخل حوضينگ و روی پروانه می کشیم تا رسوبات موجود روی این سطح ها از بین برود در صورت سفت بودن حرکت پروانه می توان با احتياط با ریختن کمی دیسکلر بین روتور و محور پروانه و بازی کردن و حرکت چرخشی پروانه، پروانه پمپ را روان تر کرد بعد از مراحل بالا پمپ دستگاه را جا زده و پیچهای آن را می بندیم گفتنی است در هنگام سرویس هموار مراقب باشیم که آب به درون بخش استاتور سیم پیچ پمپ نرود و در ضمن در هنگام بستن پمپ روی حوضينگ از قرار گرفتن واشر آن به طور صحیح اطمینان یابیم در صورتی که هر یک از موارد بالا رعایت نشود امکان سوختن پمپ و برق گرفتگی سیستم وجود دارد، بنابراین رعایت نکات گفته شده الزامی است ٢ سرویس منبع انبساط برای سرویس منبع انبساط لازم است به سوزن روی منبع انبساط والف منبع انبساط که در پشت پکیج دیواری قرار گرفته دسترسی داشته باشیم دسترسی به والف منبع انبساط با توجه به محل نصب پکیج و دسترسی به آن ممکن است کمی دشوار باشد برای این کار اتصال سر شیلنگ تلمبه را به سوزن والف روی منبع انبساط متصل می کنیم و با تلمبه زدن، فشار هوای منبع را به بار میرسانیم، در صورتی که منبع انبساط باد نگیرد مشخص است که دیافراگم آن سوراخ شده و باید تعویض شود برای تعویض منبع انبساط کافی است شیلنگ های رابط را باز کنیم و دستگاه را از روی براکت آن پایین بیاوریم و سپس مهره مربوط به لوله یا شیلنگ متصل به منبع انبساط را باز کنیم سپس با احتیاط پیچ و اتصالات نگهدارنده آن را باز کرده و منبع را خارج کنیم و منبع جدید را جا بزنیم و تمامی اتصالات مربوط به منبع انبساط و خود پکیج را مانند قبل نصب کنیم ٣ سرویس ترمیستورها فقط ترمیستورهای مستغرق رزومای و فیتینگی را می توان سرویس کرد و مدل های جداری آن نیاز به سرویس ندارند برای این کار کافی است ابتدا کایل آن را از آن جدا کنیم و از روی پکیج با کمک آچار تخت یا بیرون کشیدن خار آن بیرون آوریم و با کمک سمباده سخت آن را عاری از هرگونه رسوب کنیم و سپس روی محل خود نصب کنیم و کابل آن را متصل کنیم سرویس مبدل اولیه یا ثانویه سرویس مبدل ثانویه در پکیج دو مبدل در سرویس پکیج های دیواری دو مبدل تنها سرویس مبدل ثانویه لازم است و میدل اصلی اصولا نیاز به رسوب زدایی ندارد برای این کار باید دو پیچ مبدل ثانویه را باز کرد و مبدل ثانویه را با دیسکلر رسوب زدایی کرد و سپس آن را با آب شست و نصب کرد سرویس مبدل اصلی در پکیج تک مبدل در سرویس پکیج های تک مبدل، ابتدا روکش و سپس درهای محفظه احتراق را باز می کنیم و سپس مبدل اصلی را از لوله های مرتبط به آن جدا کرده و مبدل اصلی را بیرون می آوریم و اسیدشویی می کنیم گفتنی است از آنجاکه مبدل اصلی پکیج های تک مبدل به اسیدشویی حساس هستند و ممکن است بعد از چند بار اسیدشویی به صدا بیفتند یا معیوب شوند توصیه میشود در صورتی که نیاز به اسیدشویی بود مبادرت به این کار کنید زمانی که مشاهده شود درون میدل رسوبات فراوان وجود دارد یا فشار آب گرم شیر مخلوط ساختمان نسبت به فشار آب سرد آن بسیار کمتر است اسیدشویی را می توان به صورت دستی یا با دستگاه اسیدشویی اتومات انجام داد بعد از اسید شویی میدل را در محل آن نصب می کنیم و توصیه می شود تمام واشرهای اتصال مبدل به لوله های مسی را تعویض کنید سرویس فن و پرشر سوئیچ برای سرویس فن و پرشر هوا کافی است با یک تجهیز دمنده محل قرارگیری فن را پاکسازی کنیم این کار اصولا در کارگاه و توسط پمپ باد انجام می گیرد سرویس یون جرقه، تشخیص شعله و برنر برای این کار ابتدا کافی است درهای محفظه احتراق را باز کنیم تا به یون جرقه و یون تشخیص شعله دسترسی پیدا کنیم در این حالت با کمک سمباده سخت به تمیز کردن یون جرقه و تشخیص شعله و سپس برتر دستگاه می پردازیم و در آخر درهای باز کرده را می بندیم سرویس بلوکها تنها بلوک های برنجی هستند که رسوب پذیر هستند و سرویس بلوک های چپ و راست را زمانی انجام می دهیم که متوجه شویم بخش سه راهه دستگاه خوب کار نمی کند یا مشاهده کنیم درون بلوک های برنجی رسوب گرفته است برای باز کردن بلوکها لازم است تمام اتصالات یا قطعات روی بلوکها را باز کرده و سپس پیچ زیرین آن را از بدنه پکیج باز کنیم و آن را درون دیسکلر غوطه ور کنیم تا تمام رسوبات از بین برود و سپس آن را روی پکیج ببندیم در هنگام بستن بلوک باید دقت کنیم تا تمام اتصالات به طور صحیح نصب و آب بندی شوند سرویس سختی گیر پلی فسفات در صورتی که مشاهده شود کریستال های پلی فسفات درون سختی گیر کم شده یا وجود ندارند آن را باز کرده و با کریستال جدید شارژ می کنیم سرویس سه راه صافی برنجی سرویس سه راه صافی برنجی بسیار الزامی و مهم است چرا که در صورتی که توری آن پر از آلودگی شود مسیر برگشت آب به پمپ دستگاه را می بندد و علاوه بر اینکه از پمپ محافظت نمی کند باعث بی آبی پمپ شده و در نهات باعث سوختن پمپ می شود بنابراین برای سالم ماندن پمپ دستگاه باید هر چند وقت یک بار این قطعه را سرویس کنیم برای این کار کافی است پیچ روی سه راه صافی برنجی را باز و توری آن را تمیز کنیم و دوباره ببندیم بازدید شیر و شیلنگها در هنگام سرویس لازم است به شیر و شیلنگ های رابط بین لوله کشی ساختمان و پکیج دیواری نگاهی بیندازیم، در صورتی که شیلنگها خشک شده باشند یا احساس شود معیوب شده اند باید آنها را تعویض کنیم شیلنگهای متصل به پکیج های نصب شده در فضای آزاد بعد از چند سال معیوب میشوند همچنین اگر شیرها از آب بندی خارج شده باشند باید تعویض شوند با سلام و احترام خدمت همراهان گرامی سایت پکیجکار و علی الخصوص تعمیرکاران تازه کار و دوستانی که به تازگی مدرک فنی حرفه ای خود را دریافت کرده اند آموزش سرویس پکیج دیواری قبل از شروع لازمه بدونید رفتار حرفه ای و اخلاق خداپسند یک تعمیرکار است که باعث بوجود آمدن اعتماد فی مابین مشتری و تعمیرکار می‌شود وگرنه اگر این اعتماد مشتری به تعمیرکار به طور کامل سلب شود مطمئنا شأن و منزلت این حرفه نیز به زودی از بین خواهد رفت و طولی نمی‌کشد در چشم اکثر مردم جایگاه یک تعمیرکار هم رده جایگاه یک دزد خواهد شد با توجه به این موضوع و ترویج فرهنگ صحیح تعمیرات پکیج قصد داریم در این ویدئو آموزشی تمام تجربیات خود را به صورت لحظه به لحظه بازگو کنیم، از تماس مشتری با تعمیرکار و در نهایت انجام صحیح کار به طوری که هم مشتری رضایت داشته باشد و هم خداوند از ما راضی باشد، مطمئناً پس از مشاهده این ویدئو تجربه بسیار ارزشمندی از صفر تا صد تعمیر یک دستگاه پکیج کسب خواهید کرد و شیوه صحیح رفتار یک تعمیرکار منصف و مردم دوست را یاد میگیرید روش برخورد با مشتری به صورت تلفنی برای شروع این آموزش تصور می‌کنیم مشتری با شما تماس گرفته و عیب دستگاه را مطرح می‌کند، شما قبل از هر چیزی باید ضمن درخواست مارک و مدل پکیج از مشتری برای اینکه متوجه مشکل بوجود آمده شوید از مشتری کد خطای پکیج را نیز باید سوال ‌کنید، البته لازمه بدونید در پکیج های آنالوگ تفهیم کد خطا برای مشتری کمی سخت می‌باشد و شما میبایست با توجه به نوع چشمک زدن چراغ های روی پانل کد خطا را شناسایی کنید اصلی ترین دلیل از کار افتادن پکیج دیواری با توجه به تجربه ما تقریبا درصد از تماس های مشتری به خاطر عدم آگاهی مصرف کنندگان پکیج نسبت به کمبود فشار بار دستگاه میباشد که باعث از کار افتادن پکیج می‌شود پس در صورتی که مشتری کد خطای را در پکیج ایران رادیاتور ذکر کرد و یا اینکه اظهار داشت چراغ های سبز رنگ و چشمک می‌زنند به صورت تلفنی روش بالا بردن فشار بار پکیج را برای وی شرح بدید و دعای خیر او را پس برطرف شدن مشکل دستگاه بدرقه راه خود کنید علت روشن نشدن پکیج بعد از مسافرت در مواردی نیز مشتری در شروع صحبت اعلام می‌کند مثلا مسافرت بوده و الان که به منزل برگشته دستگاه پکیج کار نمی‌کند، در این مورد هم یکی از مهمترین دلایل از کار افتادن پکیج بسته بودن گاز ورودی می‌باشد متاسفانه با توجه به بدبینی جامعه نسبت به قشر تعمیرکاران اکثر مشتریان پس از اولین تماس درخواست می‌کنند که هزینه تمام شده تعمیر پکیج را بصورت تلفنی اعلام کنید، این با توجه به این نکته هست که حتی بهترین پزشکان هم قبل از معاینه مریض توانایی ویزیت بیمار را ندارند پس اهمیت این موضوع را که باید قبل از هر اقدامی شرح عیب مفصل به همراه کد خطای پکیج را سوال کنید حالا متوجه می‌شوید، زیرا در غیر این صورت و اگر مشتری اسرار به دریافت قیمت داشته باشد نمی‌توانید قیمت معقولانه ای اعلام کنید و ممکنه یک مشتری را از دست بدید روش صحیح ارائه قیمت تعمیرات به مشتری البته بنده همیشه به همکارانم گفتم که به هیچ عنوان حتی در واضح ترین عیب ممکن به صورت تلفنی و قبل از بازدید پکیج اقدام به ارائه قیمت واحدی به مشتری نکنید چون ممکنه بعدا کار کمی پیچیده تر بشه و از کرده خود پشیمان شوید، راه حل این موضوع هم اینه که بعد از اطمینان از مشکل دستگاه به صورت تلفنی به مشتری یک محدوده قیمت را اعلام کنید و بگید مثلا هزینه تعمیر فلان عیب از این قیمت تا این قیمت می‌شود، چه زمانی بهتره اصلا تلفنی قیمت ندیم تجربه دیگه ای که در این رابطه میخوام با شما به اشتراک بگذارم اینه که اگر مشتری تماس گرفت و به طور واضح مثلا اعلام کرد هزینه رسوب زدایی مبدل پکیج و یا مثلا هزینه سرویس بایپاس و یا فن چقدر میشه سعی کنید تا جایی که میتونید به صورت تلفنی قیمتی به مشتری ندید چون به تجربه ثابت شده مشتریانی که به این صورت درخواست استعلام قیمت دارند در واقع کار تعمیرات پکیج را به تعمیرکار دیگه ای سپرده اند و پس از پایان کار و قبل از پرداخت هزینه به تعمیرکار قصد دارند بدونن مبلغ درخواستی تعمیرکار بابت کارهایی که انجام داده آیا بیشتر از حد معمول هست یا خیر ازشون زیاد گرفته یا خیر، و چون شما از کار واقعی که اون تعمیرکار بدبخت انجام داده خبر ندارید درست نیست باعث بدبینی مشتری به اون تعمیرکار شوید خراب کردن همکار به معنای بدنام کردن شغل خود است البته نمیدونم این عادت زشت کجا دامن گیر برخی از تعمیرکاران ما شده است که تصور می‌کنند با خراب کردن تعمیرکار دیگه خودشون مقام بالاتری کسب می‌کنند، در صورتی که این تصور به طور کامل اشتباه است و عوارض آن همین بدبینی نسبی مشتریان به تعمیرکاران هست بنده به عنوان برادر کوچکتر شما عاجزانه ازتون تقاضا میکنم به هیچ عنوان و حتی در مواقعی که صد در صد حق با شما بوده نیز اقدام به تخریب همکار خود نکنید و مطمئن باشید با این کار علاوه بر اینکه روی وجهه‌ی شما پیش مشتری هیچ تاثیری نخواهد داشت بدبینی شدیدی را نسبت به تعمیرکاران در جامعه بوجود میاره نحوه ارائه قیمت به مشتری ولی اگر مشتری به شدت اسرار داره قیمت ارائه بدید سعی کنید قیمت واحد به مشتری ارائه ندید و یه محدوده قیمت بگید مثلا بفرمایید با توجه به توضیحات شما دستمزد فلان عیب از این قیمت هست تا این قیمت در مواردی دیده شده افراد بسیار کمی هستند که با شنیدن قیمت ارائه شده با پررویی به ما میگن که مگه چقدر کار داره چه خبره آنقدر گرون میگیرید؟ بنده به شخصه به هیچ عنوان کار اینگونه از افراد را انجام نمیدم و حتی اگر قبول کنند که مبلغ درخواستی را پرداخت کنند چون با طرز رفتارشان موافق نیستم مطمئنا پس از پایان کار نیز سر موضوعی با هم به اختلاف می‌رسیم پس از همون ابتدا میگم فعلا فرصت ندارم و عذرخواهی میکنم خوش قولی اولین نشانه یک تعمیرکار خوب در نهایت سعی کنید زمانی که مقرر میکنید حداقل نیم ساعت دیرتر بگید، چون همانطور که می‌دانید کار فنی تا حدودی غیر قابل پیش‌بینی هست ولی همیشه سعی کنید خوش قول باشید چون اولین نشانه یک تعمیرکار خوب خوش قولی هست پس از حضور به محل مشتری و پیش دستگاه حتی با وجود توضیحات کامل از سوی مشتری حتما خودتون چند بار پکیج را روشن و خاموش کنید تا عیب یابی دقیق نمایید کد خطای ایران رادیاتور اگر پکیج کد خطای میداد سعی کنید همیشه یه برد کنترل یدکی تعمیر شده داشته باشید و با تعویض آن، برد معیوب مشتری را برداشته و یه مابُدتفاوت از مشتری بگیرید لازم به ذکر است که در صورت برخورد با این کد خطا حتما پرشر سوئیچ هوا را نیز بازرسی کنید چون برخلاف نظر برخی از تعمیرکاران که علت بوجود آمدن این عیب را نبودن محافظ برق میدانند بنده تصور می‌کنم دلیل اصلی خرابی رله برد کنترل و بروز خطای به خاطر ضعیف شدن پرشر سوئیچ هوا می‌باشد طریقه رسوب زدایی پکیج یکی از مشکلاتی که در اکثر پکیج های دیواری دیده می‌شود و مشتری همیشه از آن شکایت می‌کند مشکل سرد و گرم شدن آب مصرفی می‌باشد اگر مشکل رسوب داشتن مبدل ثانویه بود بنده به شخصه به جای باز کردن مبدل های حرارتی و بایپاس ترجیح میدم بوسیله یک پمپ آب کولر و اسید دیسکلر مخصوص ضد خوردگی و همچنین رقیق شده با آب، از قسمت زیر پکیج یعنی رفت و برگشت زیر دستگاه، اقدام به شستشوی کل مدار سیستم کنم فقط در این مدل شستشو حتما باید دقت کنید اولا دیسکلر ضد خوردگی استفاده شود و ثانیا نصف به نصف با آب مخلوط کنید وگرنه ممکنه به پمپ و سایر قطعات آسیب وارد کند نکته دیگه ای که در این مدل شستشو خیلی اهمیت داره اینه که قبل از شروع منبع انبساط را چک کنید که سالم باشه و سپس با تلمبه مقداری باد منبع انبساط را بیشتر کنید تا دیسکلر وارد منبع نشود در هنگام شستشو با پمپ کولر نیز باید شیر موتوری در حالت وصل قرار بگیرد که آب داخل مبدل اصلی نیز بچرخه در نهایت با اتصال شیر ورودی آب سرد به صورت مستقیم به مدار سیستم کلیه دیسکلر داخل مدار را چندین بار شستشو دهید این روش شستشوی دستگاه علاوه بر افزایش سرعت کار باعث شستشوی کامل مدار سیستم علی الخصوص بایپاس و مبدل حرارتی اصلی خواهد شد فقط مجدداً تاکید می‌کنم دیسکلر از نوع ضد خوردگی یا گیاهی باشد و به هیچ عنوان با دیسکلر های متفرقه این کار را نکنید و ضمنا مقدار استفاده دیسکلر باید با آب مساوی باشد و به هیچ عنوان با دیسکلر خالص اینکارو نکنید یکی دیگر از مزایای این روش شستشو اینست که چون از دیسکلر گیاهی یا ضد خوردگی استفاده می‌شود و همچنین با آب رقیق میکنیم به هیچ عنوان باعث خوردگی سطح داخلی مبدل نخواهد شد و فقط رسوب را شستشو می‌دهد در صورتی که در دیسکلر معمولی و آن هم خالص باعث میشه علاوه بر رسوب یک لایه از سطح داخلی مبدل نیز خورده شود که همین امر دلیل اصلی رسوب پذیری مکرر مبدل پکیج خواهد شد در نهایت بعد از شستشوی سیستم دستگاه را به برق بزنید و اگر احساس کردید سیستم مقداری آب دزدی دارد اورینگ های فنر سوپاپ و یا بایپاس دستگاه را نیز عوض کنید این موضوع را همینجا رها میکنیم ولی منتظر ادامه این ویدئو باشید تا ما تمام تجربیات خود را لحظه به لحظه از تماس مشتری تا نوشتن صورتحساب و فاکتور بهتون ارائه بدیم تعمیر پکیج در غرب تهران همینطور که مستحضر هستید در حال حاضر یکی از دغدغه های مصرف کنندگان انواع پکیج دیواری پیدا کردن تعمیرکار با تجربه در نزدیکی محل زندگی خود میباشد به عنوان مثال پیدا کردن نمایندگی خدمات پس از فروش ایران رادیاتور غرب تهران برای مشترکین این شرکت که ساکن محدوده غرب تهران میباشند بسیار اهمیت پیدا کرده است از این رو شرکت پکیجکار با تاسیس شعبه غرب استان تهران جهت تسریع در سرویس دهی به ساکنین غرب پایتخت این مهم را جامع عمل پوشانده است پادکست تهیه شده توسط وبسایت پکیج کار تحت عنوان آموزش سرویس پکیج دیواری دوستان عزیز برای عضویت در شبکه های اجتماعی سایت پکیج کار روی آیکون هایی که در ستون سمت چپ